مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 16:152022-12-21اقتصادي

تولید 5 هزار تن ماهی باس دریایی آسیایی در خوزستان پیش بینی می شود


سرپرست اداره کل شیلات خوزستان با اشاره به گسترش طرح های شیلات در استان به ویژه در شهرستان آبادان گفت: تولید 5 هزار تن ماهی باس دریایی آسیایی در استان پیش بینی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهرداد محمدی دوست ظهر امروز چهارشنبه در جلسه بررسی موضوعات مرتبط با حوزه سرمایه گذاری و اشتغال شهرستان آبادان، آمار اشتغال شیلات آبادان را 21 هزار و 190 نفر اعلام کرد و گفت: در سه بخش صید و صیادی حدود 19 هزار و 880 نفر، 600 نفر در حوزه آبزی پروری و 710 نفر در بخش صنایع تبدیلی و بازار به صورت مستقیم فعالیت می کنند.

وی افزود: تعهد اشتغال شیلات در شهرستان آبادان امسال 110 نفر بوده که با 112 درصد رشد 124 نفر به ثبت رسیده است.

محمدی دوست به میزان تولیدات شیلاتی در شهرستان آبادان اشاره کرد و گفت: تولید میگوی پرورشی در خوزستان به میزان یک هزار و 300 تن بوده است که 922 تن در مجتمع چوئبده آبادان و 378 تن در آب های نامتعارف و مزارع منفرد برداشت شد؛ همچنین پرورش ماهیان گرمابی به میزان سه هزار و 650 تن و استحصال آبزیان دریایی حدود 24 هزار تن است.

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان، اجرای طرح پایلوت تولید تجاری ماهی باس دریایی آسیایی در آبادان را موفقیت آمیز خواند و بیان کرد: این طرح با حداقل دو مخزن 150 مترمکعبی با تولید چهار تن توجیه اقتصادی دارد که تا تناژ بالاتر در نخیلات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 5 هزار تن ماهی باس دریایی آسیایی در خوزستان پیش بینی می شود

تولید 5 هزار تن ماهی باس دریایی آسیایی در خوزستان پیش بینی می شود